Hotelarstwo

Druga połowa minionego wieku oraz pierwsze kilkanaście lat obecnego wieku były okresem nadzwyczaj dynamicznego rozwoju turystyki. Wraz z rozwojem ruchu turystycznego, rozwijało się hotelarstwo jako istotny składnik bazy materialnej turystyki. Ho­telarstwo musiało nadążyć za postępem cywilizacji, zmieniającymi się i rosnącymi wymaganiami gości i organizatorów turystyki. Światowe hotelarstwo przechodziło i przechodzi głębokie przemiany techniczne, organizacyjne i własnościowe. Hotelarstwo musi nadążać za postępem cywilizacji, zmieniającymi się i rosnącymi wymaganiami gości oraz organizatorów turystyki.

Perspektywy i szanse na znalezienie pracy po zakończeniu tego kierunku jest naprawdę wiele. Absolwenci hotelarstwa mogą pracować na kierowniczych stanowiskach w międzynarodowych sieciach hotelowych, mogą rozwijać krajowe hotele, a mogą również próbować zakładać własne hotele i pensjonaty. Uczelnie wyższe reklamujące studia na kierunku hotelarstwo wymieniają stanowiska, na których można pracować po ich ukończeniu. Wśród tych propozycji znajdują się m.in. menedżer hotelu, właściciel hotelu lub pensjonatu, menedżer działu hotelu, konsjerż, pracownik instytucji wspierającej turystykę, specjalista ds. turystyki czy analityk rynku hotelarskiego.

Usługi hotelarskie, a dokładnie mówiąc znaczną ich część, należy rozpatrywać w powiązaniu z turystyką. Bardzo trudno jest mówić o turystyce i nie myśleć o usługach hotelarskich. Nie zawsze właściciele zwykłych hoteli zdają sobie sprawę jak wielką rolę przywiązują turyści, zwłaszcza zagraniczni, do usług hotelowych. Inaczej na pewno jest w wypadku właścicieli hoteli nietypowych – ci z pewnością zdają sobie sprawę z tego, że siłą napędową ich biznesów jest turystyka i starają się tak przygotować swoją ofertę, aby ich jak  najwięcej przyciągnąć – aby ze swojego hotelu uczynić turystyczną atrakcję.

Oczywiście, w zarządzaniu hotelem, w celu zapewnienia sukcesu hotelu niezbędne jest ponadto opracowanie standardów obsługi, wyposażenia obiektu i wyglądu pracowników oraz dbałość o ich przestrzeganie. Konieczne jest również prowadzenie badań opinii gości poprzez przeprowadzanie ankiet dotyczących jakości obsługi. Odpowiednie komórki organizacyjne powinny prowadzić badania rynku i badania konkurencji. Konieczne jest też bieżące organizowanie szkoleń z zakresu zasad obsługi gości, a także szkoleń przeznaczonych dla kadry kierowniczej np. z zakresu zarzą­dzania, jak również stworzenie pracownikom warunków do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

Zarządzanie hotelem oznacza także zapoznawanie i wdrażanie w praktyce nowinek technicznych. Postęp techniczny i wdrażanie nowych technologii (zwłaszcza informatycznych) wpływa na przeobrażanie sposobu pracy w tury­styce oraz tworzy nowe, nieznane dotychczas zawody, jak np. ope­rator turystyczny w Internecie. To z kolei sprawia, że absolwent turystyki musi łączyć wiedzę fachową z umiejętnością obsługi komputera, przy czym umiejętność tę należy traktować instrumental­nie, podporządkować ją konkretnym działaniom praktycznym w turystyce (np. pracy w sieci rezerwacji usług turystycznych).

W naszym serwisie oferujemy konsultacje i pomoc w zakresie pisania prac z zakresu hotelarstwa. Na prośbę klienta możemy przygotować propozycję tematów z tego kierunku, propozycję źródeł, z których można napisać pracę licencjacką lub magisterską.