Prowadzące systematycznie obserwacje poczynań konkurencji pozwalają stwierdzić, że proponowane przez nas ceny zaliczyć można do umiarkowanych. Nasze usługi nie są drogie, nie są też tanie. Wziąwszy pod uwagę wysoką jakość świadczonych usług są w sam raz. 🙂
Każde zlecenie wyceniane jest w sposób indywidualny. Na wycenę pracy wpływa zarówno jego objętość, czas w jakim zlecenie ma być zrealizowane, złożoność zagadnienia jak również dostęp do literatury opisującej dane zagadnienie. Bez tych informacji możemy podać jedynie zakres cen – od 20 do 30 zł za stronę.
Zlecenia z krótkim lub bardzo krótkim terminem realizacji mogą być objęte wyższą stawką za stronę. Tak, jak już wspomniano – w przypadku takich zleceń pisanie wymaga pracy w godzinach nienormowanych, klient płaci za nadgodziny.
Również problem z dostępnością dokumentów i specjalistycznych materiałów może wpływać na cenę.
Prezentacje, przemówienia i konspekty podlegają również innej wycenie. Objętość pracy ma też znaczenie przy ustalaniu ceny za całość zlecenia. Krótkie prace do 10 stron są zwykle inaczej rozliczane niż prace dyplomowe powyżej 50 stron, ale jest to również uzależnione od rodzaju i tematu pracy, a także dostępności źródeł.
Poza tzw. gorącymi okresami, gdy zleceń jest mniej, klienci mają możliwość negocjacji ceny. Również jeżeli temat nie jest pracochłonny i klient dostarcza własne materiały źródłowe to może liczyć na rabat. Stali klienci i osoby zamawiające kilka prac również mają możliwość starania się o niższą cenę na poszczególne usługi.
Zaliczki
Jeśli chodzi o zaliczki, to jest to sprawa bardzo indywidualnie traktowana. W zdecydowanej większości nie pobieramy żadnych zaliczek. Ale…
Prace z każdej dziedziny pisze specjalista w danej dziedzinie – z prawa pisze prawnik, z pedagogiki pedagog, z ekonomii osoba po ekonomii itd. – są to osoby wykształcone, z wieloletnim doświadczeniem w pisaniu prac, posiadające unikalne umiejętności i dużą wiedzę – i to nawet niestosowne byłoby narzucać im przez magistra administrującego serwisem pisanie wielu stron za darmo dla anonimowej osoby. Tego więc nie robimy – specjaliści sami z klientami ustalają sposoby wzajemnych rozliczeń. I to nie z każdym i w każdym okresie ten sposób musi wyglądać tak samo. To wszystko jest kwestia indywidualnych ustaleń.
Jeśli klient nie jest anonimowy i budzi zaufanie, to zazwyczaj piszemy dla niego 10 stron tekstu, wysyłamy ten tekst mailem i dopiero wtedy oczekujemy zapłaty. Bierzemy pieniądze za przesłany materiał. Jednak, jak wcześniej było wspomniane, nie zawsze i nie z każdej dziedziny. Są specjaliści, którzy mają zlecenia na wiele miesięcy naprzód i nie za bardzo chcą ryzykować kilku dni pracy za darmo dla anonimowego klienta. Oni w tzw. gorących okresach mają więcej zleceń niż mogą napisać prac, więc byłoby nieracjonalne pisać na próbę dla niezdecydowanego klienta, który może zapłaci za przesłane 10 stron, a może nie – i w tym czasie odmawiać innym klientom z powodu braku terminów. Prawda, że nieracjonalne? Po prostu mamy specjalistów, którzy mają ugruntowaną renomę i oni nie potrzebują udowadniać nowym klientom swoich umiejętności i wiedzy. To, co napiszą będzie na pewno dobre.
Wszystko więc zależy od danego specjalisty, od tego, jaką popularnością cieszą się jego usługi (duża część naszych klientów, to klienci z polecenia), od okresu, w którym ma być pisana praca (są okresy, np. październik, kiedy jest mało zleceń – a raczej mało prac do pisania, bo ludzie zlecają wtedy pisanie, ale pisanie planu, konspektu pracy) i od wiarygodności potencjalnego klienta – jeśli się przedstawia, nie pisze z anonimowego założonego pięć minut wcześniej maila, to na pewno łatwiej mu przekonać naszego specjalistę, że jest poważnie zainteresowany pisaniem pracy i doprowadzeniem zlecenia do końca.